Men betaalde toen voor de Magirus Waddinxveen elfduizend gulden, een gigantisch bedrag voor die tijd. Het was veel meer dan de 2500 gulden die de raad eerder als te duur had betiteld
De Magirus werd in 1927 in gebruik genomen. In de Tweede Wereldoorlog hielp het voertuig ook mee de brand te blussen van één van de bombardementen van Rotterdam. En werd later zonder wielen teruggevonden ergens in de polder, die wielen waren toen van hout
Stichting Brandweermaterieel Hollands Midden redde de Magirus van de schroot
Een wens van Dirk Peters om de Magirus van Waddinxveen bouwjaar 1924 op schaal na te bouwen
kwam na 21 maanden en zo’n 1500 uren werk in vervulling
Eerst moest het voorwerk worden gedaan, een reis naar de Schoolstraat te Katwijk aan zee, waar deze Magirus gestald staat en in onderhoud en beheer door de Stichting Historisch Brandweermaterieel Katwijk, voor de maten en foto’s
Thuis werd het verder uitgewerkt op de tekentafel
1. Motorkap + Radiateur
2. Cabine
3. Achter zijde
4. Frame waarop het geheel opgebouwd is
5. Voorwielen en spatborden
6. Achterwielen en spatborden
7. Veerbladen en stabilisatorstang voorzijde
8. Div. ruwe schetsen
De hout soorten die gebruik zijn Eiken, beuken, meranti en berken meubelplaat
Het monteren doormiddel van pen/gat verbinding zodat er een stabiele verbinding ontstaat zo kon de auto gemakkelijk demonteren voor het spuiten